Иван Портних съобщи съшо, че при благоприятна зима, новоизграждащият се бул. „Васил Левски“ трябва да е готов до втората половина на април. По думите му, в следващите седмици и месеци предстои превключване на още 4 четири водопровода, попадащи в трасето на пътната артерия. Те ще засегнат различни зони, в които ще се налага временно прекъсване на водоподаването, тъй като процедурата изисква технологично време. Според кмета, с изключение на предстоящото изграждане на кръгово кръстовище при пресичането с бул. „Цар и Освободител“, както и на мостово съоръжение на ул. „Прилеп“, тежките строителни дейности са приключили. „Остават само пътни работи“, коментира той и припомни, че от старта на строителството са били набити над 40 000 линейни метра бетонни пилоти за укрепване по цялото трасе. Към днешна дата са приключили и всички отчуждителни процедури, с изключение на единични имоти в района на улиците „Георги Пеячевич“ и „Девня“. Там се предвижда разширяване на прилежащите към булеварда зони. Общата сума на платените до момента отчуждения възлиза на близо 25 млн. лева. Предстои и приключване на отчуждителните процедури за имоти, попадащи в обхвата на пътната отсечка на ул. „Атанас Москов“ за качване на магистрала „Хемус“, както и за пробива на бул. „Сливница“ към бул. „Съборни“, каза още кметът на града.
Иван Портних посочи също, че предстои Община Варна, съвместно с главния архитект на града, да изготви задание за широк архитектурен конкурс, с който ще се набират проекти за оформянето на пространството на „Дупката“ в центъра. Той обясни, че по този начин градската управа ще търси решение за облагородяване на мястото. По думите му, предстои с решение на Общинския съвет да бъде ликвидирано съществуващото дружество „Централен универсален магазин – Варна“, което беше откупено от бизнесмена Георги Гергов. Кметът изрази лично мнение, че е против това на мястото да се строят сгради. Според него имотът трябва да се превърне в естествена връзка между пешеходния ринг, Римските терми и социализираната зона на пристанището. „В готовност сме да реализираме предложенията и да затворим тази над 30-годишна тема“, каза още кметът. Той добави, че по проекта за изграждане на нова сграда на Регионалната библиотека „Пенчо Славейков“ вече се изготвя тръжна процедура за избор на изпълнител и скоро тя ще бъде стартирана. За финансирането се работи по различни варианти. „Вярвам, че до провеждането на процедурата ще намерим най-оптималната форма. Разчитаме в известна степен и на финансова подкрепа от държавния бюджет“, уточни кметът.
Портних отбеляза също, че през тази година трябва да стартира процедура за разширяването на обхвата на „Синята зона“ във Варна, като в Общината вече са постъпили редица подписки на граждани с искане за нарастване на времевия й обхват и през почивните дни. По думите му граждани, живущи в периферията на „Синята зона“ също настояват за разширяването на обхвата й. Той допълни, че се обсъжда вариант за внасяне на проект в Общинския съвет и отчете, че с въвеждането на зоната за платено паркиране през миналата година се е създал повече ред в централната градска част. Кметът коментира още, че градската управа има ангажимент засега цената на билетите за градския транспорт от 1 лев да не се променя, въпреки че на практика не покрива реалните разходи. По думите му с въвеждането на електронните билети и с нови предложения за преференциално таксуване, ще се измислят варианти, които да са икономически изгодни както за Общината, така и за гражданите. Според Портних, към момента всички линии на градския транспорт са във функционална готовност за продажба на електронни билети. „Трябва да се дооборудват новите 15 автобуса, които бяха купени по втората част на проекта за интегриран градски транспорт, както и десетте автобуса от Пловдив, които ползваме под наем“, обясни той. Според кмета този процес трябва да приключи до края на месеца, но предстои Общинският съвет да приеме нова Транспортна схема на града, както и схема за таксуване. „Целта е от март да се постигне цялостно преминаване към електронни карти и електронни билети, за да се приключи с хартиените“, каза Иван Портних. Той коментира, че моделът с продаваните досега карти за градския транспорт е отживял и тежко неефективен. По сега действащата наредба, на месец се продават едва 500 карти за преференциално пътуване, което е нищожно на фона на десетките хиляди ползватели на обществен превоз. Според кмета по силата на проекта за интегриран градски транспорт, дружеството „Градски транспорт“ ще бъде единствено оператор, а новоучреденото предприятие в структурата на Общината ще управлява приходната част и ще се разплаща с превозвача на километър пробег. „Това ще даде финансова стабилност на „Градски транспорт“, а от друга, ще ни даде ясната картина за финансовите възможности за закупуването на още 80 нови автобуси, които са ни необходими“, коментира още кметът Иван Портних.