Вчера от строителния контрол посочиха, че небостъргачът като сграда е законен, но за самото му строителство трябва да каже съдът, тъй като около разрешителното за строеж и валидността му се води дело. Според главния архитект е трябвало да се направи презаверка в края на миналата година, а това не се е случило.
Фандъкова коментира признанието на арх. Здравко Здравков, че е получавал съобщения от собствениците на „Артекс”, като изрази мнение, че „вероятно не става дума за някакви драматични есемеси”.
„За мен беше важно да се направят промените в закона, да настояваме да има много добри анализи и да не допускаме в града се изграждат сгради, които не се вписват и пречат на движението. Аз настоях главният архитект да не продължава разрешителното”, заяви Фандъкова. По думите ѝ сега решението е в ръцете на Темида.
Кметът коментира и множеството скандали около ремонтите в София. По думите ѝ процедурата за ул. „Граф Игнатиев” сега е „урок” за всички следващи, но даже и при най-подробните обсъждания след началото на работата ще има недоволни.
Като основен виновник тя посочи тези, които реално вършат работата на обекта. „Всичко се прави от човека. Каквито и добри проекти да се правят, след това при изпълнението работят строителните работници, които се ръководят от технически ръководители – тези хора са много ключови”, коментира тя.
Йорданка Фандъкова атакува и проектантите, но най-вече заради поне привидно добре направения, но твърде неясен като замисъл фонтан тип „водна стена” (или „надгробен паметник”, според някои) на пл. „Гарибалди”. „Трябва да се знае, че отговорността при реализацията на такива много ключови проекти на архитекти и проектанти е огромна. Най-малкото би трябвало да защитят проектите си – носят отговорност пред гражданите, това не е проектиране на частна сграда, тук говорим за целия град. Да защитават своите проекти, а не да трябва аз да обяснявам какъв е бил замисълът на проектанта”, коментира тя.
Фандъкова заяви, че призивът монолитът от пл. „Гарибалди” да отиде в УАСГ е бил „закачка”.