Брюксел. Комисията по транспорт в ЕП ще разгледа пакета „Мобилност“. Очаква се да се направи опит да се отиде на триалог по пакета, като транспортната комисия даде мандат за преговори между ЕП, ЕК и Съвета на ЕС. Евродепутатите ни работят за това пакетът „Мобилност“ да не се гласува на второ четене от този европарламент. Румъния председателства Съвета и не би трябвало да иска да отвори триалога по пакета, защото е сред ощетените страни. На 4 април текстовете минаха на първо четене в пленарна зала, след като беше отхвърлено предложението пакетът да отпадне от дневния ред. До гласуването се стигна въпреки че председателят на ЕП Антонио Таяни върна законодателството в ресорната транспортна комисия заради възможността да се допуснат грешки при разглеждането на внесените над 1200 изменения. Евродепутатите приеха най-ощетяващите за превозвачите ни текстове. Според тях шофьорите ни ще попадат в Директивата за командированите работници, ще са задължени да се прибират в страната на всеки 4 седмици, няма да имат право да почиват в кабината на камионите. Пакетът „Мобилност“ е определян като спорен, защото разделя ЕС на център и периферия. Дебатът по пакета и гласуването в ресорната комисия и на първо четене в зала преминаха на фона на протести на превозвачи от България, Румъния, Словения, Полша и Литва. На 10 януари, когато транспортна комисия отхвърли два от трите доклада по пакета, стотици превозвачи протестираха пред ЕП в Брюксел. На 27 март в Страсбург на първото гласуване на измененията в пленарна зала превозвачите отново изразиха недоволството си.