Москва. Руското гражданско самолетостроене пострада сериозно от американките санкции, пише руският делови ежедневник “Коммерсантъ“.
Санкциите на САЩ блокираха доставката на материали за композитното крило на самолета MS-21 от САЩ и Япония. Сега производителите се опитват да намерят възможност да произвеждат аналози в Русия, но това изисква дългосрочно развитие и сертифициране, което може да забави пускането на самолета в серийно производство от 2020 г. с няколко години. Друга възможност е композитите да бъдат заменени с метал, но в конструкторите не харесват този варианти твърдят, че ще разрешат проблема. Експертите са категорични, че отхвърлянето на „композитното крило” лишава проекта от значение.
Американските санкции заплашиха създаването на композитно черно крило за настоящия ключов перспективен проект в руската индустрия за гражданска авиация. Редица компоненти за композитни материали, използвани за крилото и част от кила, са от САЩ и Япония, но напоследък под натиска на Вашингтон доставките спират.
MS-21 трябваше да се превърне в първия средномагистрален самолет, създаден в постсъветска Русия, а удълженото композитно крило - едно от конкурентните му предимства. То увеличава ефективността на автомобила и увеличава ширината на салона в сравнение със западните конкуренти. Три прототипа MS-21-300 с "американската" нишка вече са готови, четвъртият самолет е на етап на сглобяване.

Превод и редакция: Юлиян Марков