По думите му основната цел е 90 процента от учениците от ромски произход да бъдат обхванати от образователната система, а 60 на сто да подобрят резултатите си. Участниците в дискусията бяха поздравени от възпитаници на Детска градина „Мечта”. Бяха засегнати теми за перспективите пред децата от малцинствените групи. По време на форума бяха представени и данни от осъществени фокус-групи с родители на ученици от ромски произход. „Изследванията показват, че колкото повече са образовани родителите, толкова повече помагат в развитието на своите деца. Дори доходите на семейството са по-слаб фактор за успеха на децата в училище“, каза социологът Венелин Стойчев, който е участвал в проучване в Кюстендил. Според него има много лесни начини за родителско включване, което да е насочено към семейства от по-бедни общности и деца с увреждания.
Венцеслав ИЛЧЕВ