Кюстендил. Заместник-министърът на образованието и науката Таня Михайлова взе участие в граждански диалог по темата за образованието в Кюстендил, предаде репортер на Радио „Фокус” – Кюстендил. Тя присъства на граждански диалог в рамките на инициативата „Европа в нашия дом” в Парк-хотел „Кюстендил”. В дискусията участваха кметът на Община Кюстендил Петър Паунов, народните представители от Комисията по образованието и науката Ася Пеева и Борислав Борисов. В диалога по тема образование се включиха още областният координатор на ГЕРБ – Кюстендил Виктор Янев, народните представители Кирил Калфин и Радослава Чеканска, общинският председател на структурата в Кюстендил Михаела Крумова. В препълнената зала присъстваха директори на учебни заведения и на детски градини, представители на Регионално управление на образованието в Кюстендил, представители на общините в региона, центрове за подкрепа и други. В рамките на събитието бяха дискутирани регионални и национални политики в сферата на образованието. Акцент беше поставен и върху европейската солидарност, благодарение на която се реализират значими инфраструктурни проекти в различните населени места.
„Заедно имаме една цел и тази цел е качественото образование. Не е необходимо да се убеждаваме, че качествената промяна се случва единствено и само чрез образование. Образованието е това, което от една страна може да осигури конкуренти кадри – хора, които знаят, могат и умеят. Качествените кадри са тези, които ще ни дадат възможност да осигурим една благоприятна среда за развитие на една икономика, чрез която да развиваме една икономика на високите доходи. Нашето образование е гаранция за икономически растеж и за по-високи доходи”, каза Таня Михайлова. Тя открои поставените краткосрочни и дългосрочни цели, но беше посочено, че в образователната система има два много важни центъра – ученик и учител, а всичко това може да се случва в една добра среда. Сред целите са високо образовани ученици, мотивирани учители, развитие на компетентностите и други. Професионалното образование и обучението също е приоритетна тема. Беше посочено, че осигуряват условия за подкрепа на преподавателите. Сред поставените въпроси от страна на участниците в диалога бяха неуважението и агресията от страна на родители на ученици към учителите, както и бъдещето на защитените училища и детски градини.
Венцеслав ИЛЧЕВ