Смолян. За поредна година област Смолян е първо място по успеваемост на националното външно оценяване на четвъртокласниците. Това каза за Радио „Фокус“ – Смолян Лидия Парпулева – старши експерт на обучението в начален етап в Регионалното управление на образованието – Смолян. Тя посочи, че средният брой точки по математика за областта е 80,38 или 5,23 като оценка, по български език 81,31 точки или 5,30, по човекът и обществото – 84,63 или оценка 5,44 и по човекът и природата 86,72 или 5,55. "Средният брой точки от четирите предмета за областта е 83,26 или 5,38", уточни Парпулева.
Тя сравни, че тазгодишните резултати са по-високи от миналогодишните на четвъртокласниците от област Смолян, като показател за това е увеличението на средния броя точки по български език с 3,68, тъй като активно се работи за стратегията за грамотността и всичко. „Постигнатите високи резултати от учениците в област Смолян показват, че когато се работи в екип – учители, директори, родители и РУО, няма начин да няма успехи. Преди всичко това се дължи на отношението и на родопския родител – да е съпричастен към проблемите и успехите на училището. Оттам идват всички успехи, екипната работа и това, че детето е приоритет и за семейството, и за училището“, коментира Парпулева. Тя благодари на учителите високите резултати и подчерта, че това е благодарение на неуморния им четиригодишен труд и професионалния стремеж да направят учениците знаещи и можещи. „От държането на малката неуверена ръчичка, която преди четири години се учеше да пише букви и цифри, учителите в област Смолян формираха у децата любов към книгата и умения да мислят и изразяват собствено мнение. Разкриха пътя за постигане на успехи с много труд и постоянство“, подчерта Парпулева. Тя поздрави и учениците за това, че за пореден път са поставили Смолянска област на първо място и себе си като победители. Поздрави и родителите, че винаги са били до и с учениците и учителите. „През всички тези години с началните учители в региона наистина изградихме една общност, която се стреми да дава максимума на децата. От 2012 г. работим по стратегията за грамотността и това, което постигнахме и направихме е да научим децата да извличат информацията от текста – да мислят и да разсъждават“, каза още Лидия Парпулева.
Нели ГЕРГЬОВСКА