София. В още три училища и две детски градини във Варна започнаха дейности по модернизация на инфраструктурата по Оперативна програма (ОП) „Региони в растеж“. Това каза за Радио „Фокус“ – Варна Лилия Христова, директор на Дирекция „Образование и младежки дейности“ към Община Варна. През декември символична първа копка бе направена за ремонт на ОУ „Стефан Караджа“, на филиала на ОУ „Константин Арабаджиев“, ОУ „Никола Й. Вапцаров“, детска градина „Първи юни“ и детска градина “Светулка“. Дейностите са по проект „Модернизация на образователната инфраструктура на територията на град Варна“ по ОП „Региони в растеж“, който включва общо 10 проекта. Обектите са със 100% безвъзмездна финансова помощ. Целта е увеличаване на дела на обновената и модернизирана общинска образователна инфраструктура и създаване по-добри условия за обучение за деца и младежи.
Проектът на ОУ „Стефан Караджа“, което за 85-годишната си история не е било ремонтирано основно, предвижда подобряване на енергийните характеристики на сградата, укрепителни дейности, подмяна на ВиК инсталации, модернизация на сградния фонд, създаване на достъпна среда за хора с увреждания.
В ОУ „Константин Арабаджиев“, което се помещава в 100-годишна сграда, ще се реализира и конструктивно укрепване, външно саниране, както и подмяна на всички инсталации, подови настилки и подновяване на дворното пространство.
Проектът на ОУ „Никола Й. Вапцаров“ предвижда подобряване на енергийните характеристики на сградата, укрепителни дейности, подмяна на ВиК инсталации, модернизация на сградния фонд, създаване на достъпна среда за хора с увреждания. Ремонтът на ДГ №41 „Първи юни“ включва саниране на сградата, конструктивно укрепване, подмяна на отопление, вентилация и климатизация, на ВиК, както и ново обзавеждане, което ще бъде със средства от Община Варна.
Ремонтът на ДГ №1 “Светулка“ включва саниране на сградата, конструктивно укрепване, обновяване на дворното пространство, подмяна на отопление, вентилация и климатизация, на ВиК, както и ново обзавеждане. Предвидено е създаване на достъпна среда за деца със специални образователни потребности.
Марияна ВАЛЕНТИНОВА