Варна. Новите технологии помагат в езиковото и литературно развитие на децата. Това каза в интервю за Радио „Фокус“ – Варна Магдалена Маркова от литературен клуб „Касталия“ във Варна. Тя е завършила Българска филология и преподава на ученици от 2 до 12 клас в клуба. По думите й, заниманията на децата от клуба са подпомогнати, а не затруднени от използването на модерните устройства, както и Интернет пространството. „Сега работим предимно в „облака“, защото ние ежегодно издаваме един алманах с творбите на децата, които посещават клуба – не само на тези, които в момента работят, но и тези, които са завършили, пораснали са, пръснали са се по света, но те продължават да поддържат контакти с нашия клуб. Тези, които все още пишат ни изпращат творбите си, така има една приемственост“, каза Магдалена Маркова. Според нея, именно тези технологии са позволили на учениците от различни възрасти, училища и райони на Варна, да се запознаят с творчеството на колегите си от клуб „Касталия“. „Направили сме с по-големите редакционен екип, аз има споделям папките с всички творби на всички деца, които през годината са написали. В таблици те си попълват оценки от 1 до 10 на всички тези творби, които са изчели и така правим подбор, за да влезе в алманаха най-качественото“, обясни Маргарита Маркова. Тя допълни, че голяма част от нейните ученици предпочитат да пишат на мобилните си устройства, като изпращат творбите си, чрез имейл или друго средство за онлайн комуникация. Тя допълни, че понякога човек става небрежен при писането на телефона или лаптопа си, но това е проблем само, ако стане редовна практика. „Разбира се, че понякога човек става по небрежен, когато бърза да комуникира, съкращава и използва може би по-странни изрази понякога в тази кореспонденция. Но в самото си творчество мисля, че те остават все така прецизни и не им пречи технологията“, каза още Магдалена Маркова. Според нея, още едно положително влияе на технологиите е достъпа на електронни книги, до които децата имат достъп. Бояна АТАНАСОВА