София. Основните проблеми на транспортния бранш, които преляха чашата, са нерегламентираните превози и масовото неспазване от общините на Закона за автомобилните превози , Закона за обществените поръчки и Закона за концесиите. Това каза в обзорното предаване на Радио „Фокус" „Това е България“ председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова по повод причините автобусните превозвачи да излязат на протест. Тя уточни, че нерегламентираните превози не внасят в хазната и 1 лев, но от там изтичат милиони годишно. Милтенова даде като пример за липса на диалог с общините и нарушение на Закона за обществените поръчки община Търговище, където цената за билет за една от автобусните линии е една стотинка: „Чашата преля заради нерегламентирания превоз на пътници и това, което се случи в Търговище. Защото не може цената на билета да е една стотинка. Дори в комунистическо време цената на билета беше 6 стотинки. Това, което се случва в момента, е абсурдно, ние сме в пазарна икономика и не може една община да източва държавния бюджет. Къде са отговорните за това институции? Това, което се случва, е подигравка с нашия труд. Хиляди хора остават на улицата без работа, защото цена от 1 ст. за билет няма кой да даде. Компенсацията, която ни се предоставя, трябва да покрие нашите загуби, но при пазарни условия. Това е източване на държавен бюджет, за което ние ще уведомим Главната прокуратурата и съответните институции.“ Магдалена Милтенова каза още, че при приемането на пакета „Мобилност 2“ на ЕС секторът окончателно се обрича на фалит, защото когато българските превозвачи участват в дадена обществена поръчка, те трябва да спазват хиляди изисквания по българското законодателство и не са конкурентно способни на европейските фирми от гледна точка на финансовия пазар в България и от гледна точка на техниката, с която разполагат българските превозвачи. Цоня СЪБЧЕВА