София. Притеснително е стартиране на тол системата без тя да е доизградена и доказано функционираща е необяснимо. Това каза за сутрешния блок „Добро утро, България“ на Радио „Фокус“ председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова. По думите й основен проблем на този етап е липсата на пътна карта, кои пътища ще бъдат обхванати от тол таксите. Необходимо е и осигуряването на алтернативни маршрути, защото главната цел на системата е обхващането на транзитния трафик. С въвеждането на тол система на второкласни и третокласни пътни мрежи ще бъде натоварен българския бизнес, което ще доведе до увеличаване на цените, засягайки крайния потребител, добави още тя. „За всяко населено място увеличението ще бъде различно. Ако в един автобус пътуват 50 човека и на тях трябва да разделите 50 лева увеличение, те ще бъдат по 1 лев. Ако пътуват 10 човека – сумата ще бъде доста по-завишена и това директно ще рефлектира върху малките населени места, където няма необходимия пътникопоток, където пътуват по 2-3 пътници. Те ще трябва да поемат това увеличение. Затова ние настояваме за ясни правила. Ние сме за въвеждането на тол системата, смятаме че това е справедливият начин за заплащане на ползването на пътната инфраструктура, но трябва да има ясни и конкретни правила, които към настоящия моменти няма“, обясни председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи. Магдалена Милтенова коментира още, че автобусния бранш има голям проблем, защото участвайки в обществените поръчки се сключват договори с фиксирани цени. От тук идва проблемът, какво се случва с договорите и превозвачите, каза още тя. По думите й от една страна ако не се увеличат цените на билетите – това ще доведе до фалит на предприятия, но от друга страна, ако се допусне възможност за увеличаване на цената, това ще означава да се засегне крайния потребител. Виктория МЕСРОБОВИЧ-КУВЕНДЖИЕВА