София. Липсата на информация и диалог с институциите по отношение на ТОЛ системата е основна причина за напрежение в бранша. Това каза в интервю за седмичното обзорно предаване „Метроном“ на Радио „Фокус“ Магдалена Милтенова, председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи, във връзка с предстоящия Обществен консултативен съвет по въвеждане в експлоатация на електронната система за таксуване на база време и изминато разстояние, свикана от министъра на регионалното развитие и благоустройството. Магдалена Милтенова обясни, че след последната среща при премиера, на която въвеждането на системата бе отложено, нищо ново не се е случило. „Имаме своите резерви, които сме изразили, включително и пред премиера. Трябва да има справедлива ТОЛ система, правилно разпределение, което е съобразно увреждането на пътната инфраструктура. Тежестта на увреждане как ще бъде измервана е един от въпросите, които задаваме, как ще бъде разпределена между леките автомобили, тежкотоварните превозни средства и автобусите също е важен въпрос, който предстои да бъде поставен на Обществения съвет“, коментира Магдалена Милтенова. Тя отбеляза, че браншът очаква също пътищата да бъдат редуцирани по такъв начин, че когато няма алтернативни маршрути, тези участъци да не бъдат облагани. „В автобусния сектор и една стотинка на километър е много, защото това ще оскъпи много услугата и разходите. Имаме сключени договори с общини, които не могат да бъдат променяни. Има фиксирани цени, върху които се работи. Проблемът е сериозен и предстои да бъде обсъден, така че и потребителите да бъдат в благоприятна позиция по отношение въвеждането на ТОЛ системата. Световната банка предложи рестриктивни и стресиращи суми за бранша на километър пробег, което не е съобразено с реалната обстановка в страната. Това също ще бъде предмет на разговора“, каза още тя. Магдалена Милтенова подчерта, че липсата на информация и диалог с институциите по отношение на ТОЛ системата е основна причина за напрежение в бранша.
Росица АНГЕЛОВА