„През 2018 г. се наблюдава известен спад в туристическия поток от Русия към България, но той засегна няколко дестинации, включително и вашата страна. Спадът е от рода на около 10%, дори по-малко – има между 5% и 7% спад в търсенето на почивки в България. Това обаче е свързано с конкуренцията на отделните дестинации – зимни и летни. Принципно търсенето бе малко по-слабо, отколкото се очакваше. Но проблемът не е в България като туристическа дестинация, това е следствие от икономическата ситуация и колебанията във валутите, които наблюдавахме през летния сезон“, подчерта Ломидзе.
Изпълнителният директор на АТОР отбеляза, че България би могла да насочи усилията си към привличане на руски туристи не само в градовете с многомилионно население, но и към по-малки, в които също има платежоспособно население. „Обсъдихме този въпрос на среща с посланика на България в Руската федерация, която се състоя през ноември. На тази среща присъстваха всички водещи туроператори, които предлагат пакети за български дестинации. Тогава бе обсъдена нова стратегия за разширяване на предлагането в Русия, включително в кои градове е целесъобразно да се направи това. Още тогава отбелязах, че – с оглед резултатите от работата на нашите аналитични служби, че търсенето идва от многомилионните градове. Разбира се, става въпрос за Москва и Санкт Петербург, градове като Екатеринбург, Казан. Но има и градове, като например Тюмен (административен център на Тюменска област – бел.р.), където населението не достига милион, но има платежоспособно население с достатъчно високи доходи. Подобни градове може да бъдат използвани като отправна точка за разширяване на предлагането за почивка в България“, заяви Ломидзе.
Тереза ГЕРОВА
Пълния текст на интервюто четете по-късно в рубриката „Мнение”.