София. Нарастват сигналите и жалбите на гражданите, които търсят помощ от институцията на омбудсмана. Това каза за сутрешния блок „Добро утро, България“ на Радио „Фокус“ общественият защитник на България Мая Манолова. Това показва, че обществените проблеми стават все повече, а очакванията към институцията се повишават, обясни тя. “Близо 2/3 от препоръките, които е изпратил омбудсманът, се изпълняват. Това означава, че се занимаваме не само с проблемите на големи групи хора, но и във всеки конкретен случай. Oт институцията се очаква да действа и да постига резултати, не просто да говори. Със сигурност има хора, които са очаквали, че проблемите им ще бъдат решени. Има случаи, в които обаче след като вече има съдебно решение и произнасяне на институции, омбудсманът няма какво да направи, но и тогава се опитваме да предложим други решения на гражданина, така че наистина да му бъдем полезни и да го подкрепяме докрай”, уточни Мая Манолова. Тя каза още, че работата на омбудсмана е много вълнуваща и интересна. Привилегия е да се работи за българските граждани, обясни тя. Гражданите виждат резултатите и имат високо доверие към институцията, добави омбудсманът. Тя отчете успехите при проблема с двойните стандарти на храните и реформите след протестите на майките на деца с увреждания.
Елеонора ЧОЛАКОВА