„Главната задача е приключване на механизма за сътрудничество и оценка и респективно неговата трансформация към общия режим, който се прилага по отношение на държавите членки в Европейския съюз“, каза още Кирилов. По думите му оставането на механизма за наблюдение
би било неуспех, но посочи, че не би искал да го пренасям по отношение на екипа и на ведомството“.
„Малко нещо останаха неизпълнени от препоръките в докладите на Европейската комисия. Едно от тези неща е въпросът с отговорността на „тримата големи“ и осъществяване на тази отговорност в детайли“, така министър Кирилов коментира и процедурата за търсене на дисциплинарна отговорност на „тримата първи“ в съдебната система.
„Логиката за „тримата големи“ следва от естеството на техния статут. След като говорим за трима големи, след като техният ред на избор е идентичен, след като техните отговорности по принцип, по Конституция и по закон са сходни, би следвало да имаме идентичност и аналогия и в режима на дирене на тяхната отговорност. На евентуално предсрочно прекратяване“, посочи той.
„Този въпрос е коментиран и назад във времето, включително и аз съм го коментирал. Документите показват следното - още преди повече от година в пътната карта, която е приложение на актуализираната стратегия, е взето решение в Съвета за развитие на съдебната реформа и са вписани „тримата големи“, а логиката тук е следната – така, както прокурор нямало как да разследва главен прокурор, така и съд няма как осъди главния или върховния съдия“, посочи още министъра.
Данаил Кирилов каза, че при встъпването си в длъжност като министър е срещнал „една добре работеща администрация, амбициозна“. „Смятам, че сме готови да изпълним и поставените задачи, които бяха в началото при избора, и тези, които са постоянни пред Министерството на правосъдието като прилагането на актуализираната стратегия за съдебна реформа“, добави той.