София. За кампанията „Бъди войник“ до този момент сме изразходвали почти 33 хил. лв. Това каза вицепремиерът и министър на отбраната Красимир Каракачанов по време на парламентарен контрол на въпрос относно разходване на средства от Министерството на отбраната за медии и кампанията „Бъди войник“, предаде репортер на Агенция „Фокус“.
„Съгласно моя заповед, изпълнители на проекта на кампанията „Бъди войник“ е Дирекция „Връзки с обществеността“ на Министерството на отбраната, Националната гвардейска част, Централното военно окръжие, Военноморски сили, Военновъздушни сили, Сухопътни войски, ВМА, Изпълнителна агенция „Военни клубове и военно-почивно дело“, Дирекция „Управление на човешки ресурси“ в Министерството на отбраната, Дирекция „Социална политика и политика по военно патриотичното възпитание“ и Информационния център на Министерството на отбраната“, заяви Каракачанов и уточни, че подобна кампания се организира за първи път в историята на Българската армия. По думите му големите армии на държави-членки на ЕС, НАТО и Русия имат подобни практики.
„Чрез кампанията очакваме да привлечем вниманието на младите хора към военната професия и да спомогнем за решението им да станат част от Българската армия. Основен фокус поставяме върху възвръщане авторитета на военната служба и популяризиране на дейността на военните формирования. Особено важен акцент поставяме върху задачите, които Българската армия изпълнява в помощ на населението“, обясни Каракачанов.
Военният министър заяви, че кампанията ще се реализира в 29 града в България за периода от началото до края на 2019 г. Той обясни, че се предвижда директен контакт на младите хора с военнослужещи, поставяне на информативни щандове, провеждане на концерти, раздаване на брошури, излъчване на 30-секундни видеоклипове и др. Каракачанов обясни, че до момента за „Бъди войник“ са изразходвани 32 719 лв., включително за наемане на зала в НДК и изграждане на собствен сайт.
Цветилена СИМЕОНОВА



Още военни новини четете в специализираното издание на Фокус - "Военни известия".