София. Дуалната форма на обучение е възможност да върнем репутацията на учебните заведения. Това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев по време на кръгла маса за дуалното и професионалното образование, озаглавена „Знам, мога, богат съм и щастлив“, предаде репортер на Агенция „Фокус“. „Последните 30 години бяхме свидетели на мащабни трансформации, които доведоха до продължителен период на икономически затруднения и влошаване на качеството на работните места. Влошена бе репутацията на професионалното образование и се наблюдава намаляване на броят на учениците“, отчете министърът. „Ученето беше с перспектива за включване във висшето образование, а голяма част от родителите и децата не виждаха достатъчно възможности в професионалното образование“, допълни той. По думите ме в момента от период на безработица навлизаме в период на недостиг на работна сила. „Добрите новини са, че външната миграцията намалява. Активирахме всички инструменти на политиката и приемът в професионални гимназии се увеличава“, посочи министър Вълчев, като отчете, че все още не могат да се захранят техническите професионални направления. „Ние трябва да разширим базата от студенти в областта на математика. Най-драматичният недостиг се очертава в техническите професионални направления, свързани с математиката и природни науки“, отбеляза още той. По думите му близо 3000 ученици тази година се обучават в дуална форма и се предвиждат допълнително финансиране за професионалните гимназии, както и за стипендии на обучаващите се в тях.
Весела АЛЕКСАНДРОВА