„Факт е, че ние нямаме достатъчно мерки за принуда, особено за родителите. Единствените две мерки са глобите, които налагат общините, които често са несъбираеми, както и спирането на социалното подпомагане и семейните помощи. Тук трябва да направим едно уточнение – това, което е предложено от народните представители, не е спиране на помощта, а е по-скоро трансформиране. Помощта се предоставя на училището, което следва да подкрепи съответното дете – чрез закупуването на стоки и услуги, които са необходими за неговото обучение“, допълни министър Вълчев. По думите му в образователната система има много инструменти за подкрепа – финансиране на хранене, учебници, транспорт и други. „Училището трябва да направи всичко необходимо да подкрепи децата. Учителите го правят. Когато има доказано безотговорни родители, които спират детето си от това да посещава училище, тогава държавата чрез образователните институции трябва да се намеси и да ги замести. Много често това са родители, които преди време рано са отпаднали от образователната система“, каза още министър Вълчев.
Мария ПОПЧЕВА