София. Над 200 медиатори работят срещу отпадането на децата от образователната система. Това каза на брифинг в Министерски съвет министърът на образованието и науката Красимир Вълчев след заседание на Координационното звено по Механизма за включване на ученици в образователната система, предаде репортер на Агенция „Фокус“. „Ученикът трябва да бъде по-активен, да анализира и да свързва знания и умения от различни предмети“, посочи той. „Всеки учител да се чувства по-свободен, по-креативен и иновативен към работата с всяко едно дете. Подготвили сме мерки в тази посока. Тази промяна ще се случва отдолу нагоре“, добави Вълчев. Той припомни, че след въвеждането на Механизма за включване на деца в образователната система са били предоставени допълнителни средства за деца в училища и детски градини с концентрация на уязвими групи. Те са били планирани за увеличение на възнаграждения на учители и за назначаване на образователни медиатори. „В момента имаме назначени над 200 медиатори и този брой се увеличава“, допълни той. По думите му там, където има назначени такива служители, по-добрите резултати са налице. „Работата по механизма се случва по-добре в малките населени места. По трудно се случват нещата в обособените квартали, които ги наричаме гета, там трябва институциите да работят с целия си капацитет“, коментира Красимир Вълчев. „По една от националните програми, един от модулите е за създаване на своеобразен корпус от най-добре подготвени, обучени и платени учители да работят в тези най-проблемни училища“, добави той. Даяна ДЮЛГЕРОВА