София. Образователната система е тази, която до голяма степен отговаря за бъдещето. Това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев, по време на откриването на международната конференция „Educate to create 2019 - Impact of Artificial Intelligence on Higher Education", предаде репортер на Агенция „Фокус“. „Тази година в системата на висшето образование постъпиха почти изцяло деца, студенти, родени през 21 век. За първи път деца, които ще бъдат на пазара на труда 2050-2060 година, които ние, заедно с висшите училища и останалите образователни институции трябва да ги подготвим да бъдат пълноценни на пазара на труда“, заяви министърът на образованието. Той обърна внимание и на въпросите какво трябва да се промени в образователната система и какви са предизвикателствата, свързани с изкуствения интелект. „Въпросите и отговорите са много. Образователната система има две основни функции- едната е да осигури това равенство на житейските възможности, което прави обществата развити и хармонични, другата е да даде необходимите знания, умения, компетентности един човек да бъде пълноценен на пазара на труда и въобще да води пълноценен начин на живот. Ние неизбежно се замисляме за неравенствата, които ще доведе изкуствения интелект“, отбеляза Вълчев. По думите му това са неравенствата както вътре в обществото, така и между обществата. „Равният достъп до образование е проекция на принципи на равни житейски възможности. То осигурява равни житейски възможности и ще можем ли ние да осигурим тези равни житейски възможности на всички хора и да постъпват на пазара на труда, ако висококвалифицираният труд бъде заменен малко или много от изкуствения интелект кое ще бъде онзи периметър на човешкото същество и на човешкия труд, за който ние трябва в по-голяма степен да подготвим младите хора“, посочи още той. Ирина ИВАНОВА