София. Търсенето на образование е различно от търсенето на пазара на труда. Ние като институция трябва със всички инструменти на политиката да се опитаме да обвържем тези два пазара - на образованието и на труда. Това каза министърът на образованието Красимир Вълчев на отчета за гражданския диалог „Европа в нашия дом“, предаде репортер на Агенция „Фокус“. „Правим го със стипендии, със допълнително финансиране на училищата и висшите училища, с преструктуриране на приема, със създаването на нагласи от най-ранна училищна възраст“, заяви той. „Заложихме, че 40% от дейностите по интереси трябва да бъдат в областта на математиката, техниката и природните науки. За да стигнем до висше или професионално образование, децата трябва да са придобили ключовите компетенции“, коментира Вълчев. Той обясни, че е ключово да бъдат обхванати децата от малцинства и от семейства с липса на отговорност към образованието. „Основната ни тема на разговор е обхващането и ефективното включване в образователната система на проблемите деца. Те не са мнозинство, но са голямо предизвикателство“, каза още Красимир Вълчев. Биляна ИВАНОВА