София. Трябва да се търси баланс между традиционните и новите методи на обучаване. Това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев по време на Национална конференция за дигитално образование, предаде репортер на Агенция „Фокус“. „Факт е, че днешните деца по-трудно се мотивират за учебния процес“, отбеляза Вълчев и добави, че затова е необходима промяна в подхода на преподаване. Министърът обясни, че това няма да бъде лесно, защото преподавателите в продължение на 20-30 години са представяли учебния материал по друга система. „Поради тази култура трябва да се смени структурата по цялата верига, като се тръгне от Министерството на образованието, през директорите на училища и родителите“, заяви той. По думите му затова креативните учители трябва да почувстват подкрепата на системата.
„Трябва да се търси баланс между традиционните и новите методи на обучаване“, подчерта Вълчев. Според него не е задължително учителите да следват безусловно разчетената програма по учебния предмет, защото има вероятност в опит да се вземе целия материал, да не остане време за практическите методи на обучение. Министър Вълчев каза, че дигиталната медийна грамотност при учениците не трябва да започва от 11 клас. „Дигиталната грамотност и заниманията по интереси трябва да са заложени в по-ранен етап“, изтъкна той.
Даяна ДЮЛГЕРОВА