„В рамките на едно председателство трябва да има по-премерен, балансиран подход тогава, когато защитаваш дори национални позиции. Министър Московски беше изключително твърд и категоричен, защитавайки националната позиция, завявайки какъв е националният интерес, какви са сериозните проблеми, които българският транспортен сектор среща и би имал при приемането на така направените предложения“, подчерта министър Павлова. По думите ѝ предложенията в пакета „Мобилност“ 1 са разделение изток-запад, към което България има ясно несъгласие. „Не случайно още по време на българското председателство беше изпратено писмо до министър Московски, че не заема позиция не на балансьор, а такава, която защитава повече българските интереси, отколкото се очаква от едно председателство. Но да, ние защитавахме до края българския интерес“, заяви още тя. „Но както видяхте на последното заседание, за да има блокиращо мнозинство, трябва да има определен брой държави. В последния момент нямаше достатъчно държави нито тогава, нито сега, с които да можем да блокираме приемането на едно или друго решение, но това не значи, че ще се откажем. Както чухте и от министър Желязков ще продължим всички усилия да защитим интереса на българските превозвачи по най-добрия възможен начин, като се приемат максимално изгодни условия за тях във всички категории на тази директива“, допълни още Павлова.
Весела АЛЕКСАНДРОВА