Тя подчерта, че всяка инвестиция е важна за областта независимо дали е по линия на европейската солидарност или от републиканския бюджет, защото 10 смолянски общини са сърцето на Родопите и област Смолян е еднинствената в България, до която няма жп-транспорт. „Подобряването на пътната инфраструктура е от съществено значение. Реализацията на проектите в пътните сектор ще бъде ускорена с въвеждането на толсистемата. Реалните приходи ще дойдат през 2020 г., когато очакваме от нея да има едни по-голям приход в този с години недофинансиран сектор, за който нуждите са много по-големи от финансовите възможности и бюджета на АПИ. Със средства от ОП „Региони в растеж“ се рехачилитират 21 км от третокласния път Михалково – граница Смолян, който е важен за жителите на Михалково, Кричим и Девин и осигурява бърза връзка със Смолян и достъп по Пазарджик и Пловдив. Срокът за изпълнението му е 15 месеца. Рехабилитира се и още един участък от 15 км, от който по-голямата част е в област Пловдив. Предстои рехабилитация на 27 км от пътя Смолян – Стойките – Широка лъка. Предстои отваряне на ценовите оферти за строителство и надзор, като стойността е малко над 23 млн. лв. без ДДС“, обясни министър Аврамова. Тя отбеляза, че за улесняване на трафика по пътя Смолян – Асеновград с е изработвана прединвестиционно проучване за изграждане на трета лента за тежкотоварни автомобили в участък от близо 75 км. Стойността на подписания договор е 112 000 лв. Проучването има за цел да определи участъците, в които е възможно да се изгради такава лента и необходимите инвестиции за това, като участъците от пътя, преминаващи през населените места не се предмет на това проучване, каза още министър Аврамова.
Нели ГЕРГЬОВСКА