Министърът обясни възприетият заедно с консултантите от Световната банка подход. „В сектора от 3,5 до 12 тона сме търсили максимално евтин вариант, даже вариантът, който сме предложили е най-евтин в Европа, така че да защитим малкия бизнес, който прави ежедневните доставки на хранителни продукти“, посочи министърът.
В сектора за превозни средства над 12 тона Аврамова отбеляза, че тарифите, които са представили на превозвачите, са средни за Европа. „При автобусите принципът, който сме искали да се спази е средствата, които до момента сме събирали от автомобилните превози като винетни такси да събираме и в бъдеще, само че тя да бъде преразпределена вътре в сектора и то по справедлив начин“, каза Аврамова.
По думите ѝ идеята е тези, които пътуват повече да заплащат повече.
„Този диалог не е затворен. Ние ще продължаваме тези срещи, така че накрая да се обединим около една тарифа, която да бъде както приемлива за бизнеса, така и за нас, и за АПИ като средства, които ние трябва да ремонтираме, рехабилитираме и да строим нови пътища в България“, допълни министърът. Министърът уточни, че обхватът на пътна мрежа все още не е предоставен в окончателния вариант. „Доизчистваме пътищата, които ще бъдат в обхвата на тол системата, но ще имат нулева ставка поради лошо състояние на пътната настилка“, уточни още министърът.
Деница КИТАНОВА