София. В процес на изработване е нова концепция за обслужване на потребителите с кадастрална информация, в която освен експертно и кадрово обезпечаване се предвижда тристепенна система на контрол. Това каза министърът на регионалното развитие Петя Аврамова по време на петъчния парламентарен контрол в отговор на въпрос от народните представители от БСП Манол Генов, Любомир Бонев и Николай Иванов за политиката в областта на кадастъра, предаде репортер на Агенция „Фокус“. По думите на министър Аврамова Агенцията по геодезия, кадастър и картография непрекъснато усъвършенства интегрираната информационна система за кадастър и имотния регистър, за да отговаря на постоянно променящите се условия, среда и нарастващи нужди на потребителите. „Това е важно и във връзка с изискванията, свързани с приоритетите на правителството за внедряване на електронното управление. Системата трябва да бъде надградена и приведена в съответствие с новата нормативна уредба в сферата на кадастъра, предоставянето на услугата „Електронно управление“. В тази връзка Агенцията по геодезия, картография и кадастър е стартирала проект по ОП „Добро управление“ с предмет усъвършенстване на работните процеси за предоставяне на електронни, административни услуги и развитие на информационните системи на кадастъра. Стартирането е в голяма забава поради обективни причини, свързани с поредица от процедури по обжалване на обявената и открита процедура“, допълни министърът на регионалното развитие. Тя обясни, че реализирането на проекта има ключово значение за развитието на електронните услуги. „Той предвижда разширяване на възможностите на кадастралните системи чрез внедряване на технология с отворен код, привеждане на процесите в тях съгласно изискванията на Закона за електронното управление и промените в специализираното законодателство“, коментира още Аврамова.
„За да се оптимизира работата по услугите, да се намали времето за тяхното предоставяне, тази година Агенцията инициира система от законодателни промени, имащи за цел облекчаване на реда за явяване и получаване на административни услуги. Във връзка с постъпили сигнали на потребители за неспазени срокове за неизпълнение новото ръководство на агенцията детайлно разгледа и анализира работата на регионалните служби по отношение на качеството и сроковете на предоставяните услуги. Във връзка с това в процес на изработване е нова концепция за обслужване на потребителите с кадастрална информация, в която освен експертно и кадрово обезпечаване се предвижда тристепенна система на контрол и на санкции“, каза още министърът на регионалното развитие. По думите ѝ тази концепция предвижда вътрешен контрол, контрол и проверка на сигналите срещу незаконни, правилни и неправилни действия.
Деница КИТАНОВА