„Искането на бранша, с което ние се съобразихме и се съгласихме, е от 16 август да направим тестове в реално време с монтирани бордови устройства без заплащане на съответната тол тарифа“, уточни Аврамова. По думите ѝ по този начин ще се проследи реално изминатите километри и вътрешния тежкотварен трафик през България“, уточни министър Аврамова.
„Тяхното искане е решението за окончателния размер на таксите да бъде взето като решение след проследяване на реалния трафик, както на автомобили от 3,5 до 12 т така и на тези над 12 т и автобусните превози, за да може да придобием реална картина“, добави тя. По думите ѝ ведомството е изготвило няколко варианта, които ще бъдат обсъдени с тях.
„Аз вярвам, че в такъв конструктивен диалог, в който има и спорове, ще намерим най-доброто решение за България - и браншът да бъде конкурентоспособен и да може да се развива, а в същото време и ние да имаме достатъчно приходи в бюджета от тол таксите и винетки, с които да ремонтираме и изграждаме пътищата в България“, посочи тя. Министър Аврамова добави, че приходите, с които разполага сега Агенция „Пътна инфраструктура“, са абсолютно недостатъчни.
„Недостигът на средства, който ние имаме е около 600 млн.лв., за да можем да удовлетворяваме всички искания за по-добри пътища в България“, коментира още регионалният министър.
Даяна ДЮЛГЕРОВА