Министърът обясни, че международния интерес за концесията на Летище „София“ е голям. По думите му в концесията е заложено изграждането на нова писта. „Печалбата на летището сега е 10 млн. лева годишно, а може да се удвои“, смята Росен Желязков. „В централния бюджет е описано, че парите от концесията на Летището ще бъдат дадени за БДЖ и за покриването на дълговете му към държавата“, коментира още той.
Министърът на транспорта уточни, че само България и Литва са били против предложенията на Брюксел за т.нар. план „Макрон“. По думите му те са имали ясно и единодушно мнение, заедно с превозвачите и евродепутатите ни. „Този проблем показва разделението на Европа на периферия и централни държави, каза още Росен Желязков. Той коментира, че българските превозвачи са много конкурентноспособни и имаме един от най – добрите автопаркове. По думите му тези общи законодателни решения целят да не засегнат големите европейски държави, но по този начин те дискредитират периферните държави и ги ощетяват. Според него за съжаление решенията в Съвета на ЕС се взимат по държави и за да се блокира този закон, то е трябвало поне 12 държави да не го подкрепят, но Полша и Чехия в последния момент са се отказали. Според него, за да има правило, то трябва да бъде приложимо и да може да се контролира. В момента той не вижда вариант, при който да се следи дали даден шофьор се е прибрал вкъщи след четири месеца по пътищата. Неговото мнение е, че тази мярка е по – скоро да се удовлетворят исканията на гражданите в Западна Европа. Министърът подчерта, че няма да подкрепят и забраната да се спи в кабините, защото нашите са модерни и предлагат всички условия за почивка в тях.