По повод инцидентите в БДЖ, той посочи, че има тенденция за жп произшествия. „Горе-долу плюс минус 300 инцидента на година. Това може да е свързано с жп пътя, заради неговата амортизация, остаряване, може да е свързано с дерайлиране, или със сблъсък без дерайлиране“, допълни Желязков. Според него този тренд е устойчив. „С колегите и от БДЖ, и от НКЖИ провеждаме регулярни събирания, още повече, че надзор по законност на прокуратурата започна по случая своите функции. Благодаря за това, защото има изключително сериозно респектиращо действие, когато се прави анализ и контрол на произшествията. Целта е превенция за недопускане на травматични инциденти. България има 6000 км жп път. До този момент са модернизирани около 600 км. Следващият програмен период още 300 км ще бъдат модернизирани, така щото да се счита, че имаме модерен път. Останалите трябва да бъдат превантирани от гледна точка недопускане на инциденти“, допълни още министърът.
Във връзка с блокираните камиони заради въвеждането на турската тол система, министърът посочи: „Аз получих сигнали за прекомерност на глобите и неизясненост на основанията, на които са налагани глоби. Имам уверението от турска страна, че ще бъдат разгледани тези случа и ще се даде по-голяма информираност за правилата“, допълни Желязков. По думите му правилата са такива, че могат да бъдат оспорвани.
Той отчете, че предстои България да въведе тол система, която ще бъде интегрирана с граничните и митническите правила. Министърът предположи, че и началният период също ще има подобни трудности.