Брюксел Този протест не е израз на евроскептицизъм, напротив нашите превозвачи са тук, за да кажат, за първи път след 10 години членство в Европейския съюз, че ние настояваме за принципите, около които е обединен ЕС. За момента с пакета за „Мобилност“ те се погазват радикално. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков в предаването „Здравей България“ по Нова телевизия. „След два часа започва заседанието на Транспортната комисия в Брюксел. А само след час започва демонстрацията и протеста на нашите превозвачи, както и техните колеги от Полша, Литва и Унгария. Тук става въпрос за функционирането на общия пазар, конкурентоспособността, правата за достъп и свободното движение на хора. Трябва докладчиците на тези антиеврейски досиета да се срамуват от основателите на Съюза“ , подчерта транспортният министър, като припомни, че този процес е започнал още от 2017 година, с предложението на Европейската комисия. По думите му той е претърпял различни метаморфози в Съвета на ЕС през различните председателства. „Очаква се в румънското председателство да има определени процедурни действия. Днес е заседанието на Транспортна комисия и има 3 досиета, които ще се гледат с трима докладчици. Две от досиетата са против нашия национален интерес, като са и срещу интересите на страните, с които сме в групата на единомислещите. Едно от досиетата е в наша полза. Гласовете в момента, така, както снощи с Ангел Джамбазки и Петър Корумбашев до късно смятахме бройката, са на кантар с лек превес на нашите опоненти“, подчерта Желязков, като допълни, че може да се получат интересни решения на Транспортната комисия, които да отидат в Пленарна зала. „Това все пак е заседание на Комисия, а не решение на парламента. Като хипотеза, може да се получи решение връщането на камиона да бъде прието, а на съвет това нещо да бъде отменено. То ще има стълкновение в решение на Съвета и в парламента евентуално“, подчерта транспортният министър, като посочи, че в такава ситуация ще се отиде на диалози и Комисията ще ни подкрепи. „Но може да се получат и други интересни конфигурации. Примерно може да се отмени връщането на водача, спането в кабината на камиона, но голяма част от аргументите и доводите за защита на социалните права на шофьорите са доста лицемерни. Зад благовидните признаци, всъщност се крият рестриктивни и протекционистки мерки, които защитават интересите на централните европейски държави, за сметка на интересите на държавите от периферията на Европа.
Това е важна част от пътя, защото предстои следващото заседание на парламента. Ако нещата вървят в неблагоприятна светлина, ще се направят всички възможни процедурни стъпки и усилия, да бъде блокирано от процеса и да остане за следващия парламент, което също е една форма на въздействие“, допълни още той.