София. Тази година имаме задачата наличният състав да бъде ремонтиран- и локомотивите, и мотрисите. Да бъдат привлечени под формата на наемане тягови единици, които да са достатъчни за програмата. Да се подобри дисциплината, за да се намалят течовете в БДЖ. Това каза министърът на транспорта Росен Желязков в предаването „Сутрешен блок“ по БНТ. „В БДЖ бяха предприети всички необходими промени. Започна се от „главата“, беше сменено ръководството на холдинга. От вчера има нов управител на „БДЖ- Пътнически превози““, посочи министърът. „Нито един от проблемите не може да бъде решен веднага. Всичко онова, което посочихме като пропуски и слабости е налице. Това са недобра организация на обществените поръчки, спрени процедури, такива, които трябва да започнат отново“, заяви Росен Желязков. „Важните предизвикателства в момента пред БДЖ е да бъде гарантиран графикът в рамките на тази година и то със собствени средства на компанията. Да се преразгледа подхода за обществените поръчки по отношение на технически задания, организация и на политика“, обяви той. „Дали да придобиваме нови тягови единици, ангажирайки огромни ресурси, или да подходим като Германия и Австрия. Да взимаме под наем, на лизинг. С по-малък ресурс да се решават по-краткосрочни задачи“, коментира транспортният министър. „Договорът на БДЖ с държавата е до 2024 година. След това или ще се премине към ново договаряне, или ще се върви към друга форма“, уточни Желязков. „Важно е да се осигури ремонтната дейност. Нещо, което не е направено през изминалите 1-2 години“, изтъкна той. „Важно е да се подобри билетоиздащата система, за което сме поставили вътрешен срок до юни месец, за нова информационна система, онлайн издаване на билети“, посочи министърът и уточни, че това ще позволи по-добър контрол на приходната база. „В момента собствените приходи на БДЖ са 17% от необходимия ресурс. Останалата част са 170 млн. лева субсидии от бюджета. Това само по себе си е лош атестат“, каза още Росен Желязков.