Николай Гайдов, Общинско пчеларско сдружение „Акация 1899“ – Пловдив: Българският мед е с ненадминато качество и би могъл да е конкурентен в целия свят, ако се рекламира
Пловдив. Българският мед е с ненадминато качество и би могъл да е конкурентен в целия свят, ако се представя както трябва – с подходяща реклама, с необходимата обвързаност с лицензирани лаборатории, които имат възможност да издават валидни сертификати, доказващи качеството на продукцията. Това каза за Радио „Фокус“ – Пловдив Николай Гайдов, председател на Общинско пчеларско сдружение „Акация 1899“ в Пловдив. Той посочи, че към днешна дата изкупните цени на меда в България са изключително ниски. „Едровата изкупна цена е под 4 лв., което дърпа надолу и дребновите цени. Няма договаряне за износ навън. Пчеларите сами се опитват да правят това нещо, но е невъзможно. За съжаление, по този начин една много добра продукция залежава по складовете и в пчелините“, коментира Гайдов. Той посочи, че химическата промишленост вече е на такова ниво, че истинският мед е разпознаваем само след лабораторен анализ. „Дори китайският мед вече е с добро качество по отношение на вкусови свойства. Единствения начин е чрез лабораторен анализ. Това е единия пункт, по който държавата отпуска средства на пчеларите – за лабораторни анализи, което е добре за нас, за да може да докажем качеството на продукцията си“, каза Гайдов. Той коментира още, че като цяло броят на пчеларите се увеличава, но лошото, според него, е че има много млади хора, които се отказват от пчеларството. Тони МИХАЙЛОВ