„Обикновено интересните дестинации са други, които имат по-голямо количество риби и по-голямо разнообразие. За туристите, които идват в нашата територия е интересно да има такива дейности, които да им демонстрират самия улов, да влязат с рибарска лодка в морето, да разберат нещо за видовете риби. Реално да има някаква история към самия продукт – рибата“, обясни Николай Господинов. Той посочи, че голяма част от риболова в областта е сезонен, което оставя рибарите без работа през голяма част от годината. Поради това той обясни, че организацията се стреми да създаде подходящи условия за развиването и на друг тип дейности на територията на малките общини. „Така да се каже, това е икономика на опита. Когато се консумира определен продукт, не само да са важни вкусовите качества на продукта и неговия вид, а и историята, която води той със себе си – как е уловен, при какви условия, от кого. Това вече е допълнителна екстра към самия продукт“, каза още Николай Господинов. Той допълни, че стратегията на инициативната рибарска група е за цялостно развитие на общините Бяла, Долни Чифлик и Аврен. „Например, общините ще могат да подобрят средата във всяка една част на живота. Има си мерки специално за рибари, има мярка за представителите на друг вид бизнес, като туризма. Има и мярка, която е насочена към неправителствения сектор. Целта е едно балансирано общо развитие, с акцент върху рибарството“, посочи Николай Господинов. Той допълни, че желаещите могат да кандидатстват за финансиране по определени проекти, ако изпълняват критериите на организацията.
Бояна АТАНАСОВА