В клипа са включени едни от най-емблематичните и знакови места в приказно красивия разделен град, който в Италия се нарича Триест, а в Хърватия – Риека.
Изданието уточнява, че рекламният клип е финансиран от Хърватския национален туристически съвет и от Туристическия съюз на Риека със съдействието на кметството на града и специално създаденото дружество "Риека 2020", а младият и талантлив режисьор Далибор Матанич е избран, чрез публична покана, обявена още през лятото на 2018 г., предава Радио „Фокус“ в рубриката „Балкански туристически часовник“.
Производството на всички рекламни филми за Риека като Европейска столица на културата е възложено на местната фирма „Filmeria“, базирана в Риека, която е специализирана в производството на продукти с аудио-визуално съдържание. Основната й задача ще бъде да представи Риека като хърватски градски феномен и да запознае чуждестранните гости с бурното и превратно минало на града и заедно с това да им подари частица адриатически чар, мултикултурализъм, поп култура, свободата и ширината на духа.
Сценарист на първия рекламен клип на Риека е драматурга Магдалена Лупи Алвир, директор на Градския куклен театър, която сама признава, че в него се опитва да комбинира сценариите – за да може да свърже различията.
"Риека е свят на сблъсъци и главоблъсканици, на градски герои и на техните характери, които по уникален начин символизират идеята за едно общочовешко пристанище на разнообразието. Идеята е да се смесят документални фрагменти и художествена литература, а след това да поставяме действието на различни места в града и в най-атрактивни пространства. Мисля, че успяхме и ще го видите във видеоклипа. Опитах се да предам духа на града чрез провокативни сцени и да го погледна с "непознати" очи, през героите, които са част от историята, настоящето и бъдещето на Риека. Също така, чрез космическия скрипт, се опитах да обхвана темите на програмните направления на Риека 2020, за да представя по някакъв начин самата програма”, заявява Магдалена Алвир, която съвсем наскоро е получила и признанието за най-желан театрален драматург от хърватската публика.
"Novi list" повдига и крайчеца на завесата пред съдържанието на смятания за уникален рекламен клип. Според вестника в него може да се види всичко – водолаз, който изплува на главна улица или на средновековните площади в центъра на града, до него танцуваща пънкарка и камбанария, гарнирана с лодка. Нали в Риека – пристанището на разнообразието, всичко е възможно.