София. Хората имат нужда от една институция, която да бъде 100 % на тяхна страна. Това каза омбудсманът Мая Манолова по време на представяне на своя доклад за 2018 г. пред парламента, предаде репортер на Агенция „Фокус“. „Хората имат проблеми, гражданите имат проблеми с администрацията, с начина, по който работят институциите. Имат нужда от една институция, която да бъде 100% на тяхна страна по всеки един отделен казус.
„Жалбите по интернет са вече равни на тези, които пристигат с писма по пощата. Лично подадените след изслушване на приемна жалби са вече 3000. Тук трябва да отбележа и другите преки канали за комуникация. Все повече хора ми пишат в социалните мрежи, във „Фейсбук“, звънят ми по телефона. Редовно откриваме горещи телефонни линии, когато възникне проблем, който се отнася до по-големи групи граждани“, заяви още Манолова.
По думите ѝ през миналата година в резултат на близо 13-те хиляди жалби и сигнали са отправили 1425 препоръки. „Дали сме 7379 становища по конкретни казуси и жалби. Дали сме съвети в 1385 от случаи и сме осъществили посредничество в 450 случая. Бяха ми зададени въпроси по време на обсъжданията в някои от комисиите защо препоръките са 1500 срещу близо 13 хил. жалби, използвам случая да поясня, че когато става дума за еднотипни жалби, когато ние вече сме реагирали по първите жалби по даден често срещащ се проблем, е безпредметно да пишем нови и нови препоръки“, коментира Манолова.
Деница КИТАНОВА