София. За съжаление, отговорите на основните въпроси, които зададохме на изпълнителния директор на „Топлофикация София“ ЕАД, се разминават с официална информация от други официални документи, изходящи от същото дружество - годишен доклад на „Топлофикация София“ за 2015 г., годишен счетоводен отчет за 2015 г. и доклад на Агенция „Държавна финансова инспекция“ за 2014 и 2015 г. Това каза омбудсманът Мая Манолова, която представи получените от „Топлофикация София“ ЕАД отговори на нейно запитване за това къде дружеството е изразходило събраните през 2015 г. юрисконсултски възнаграждения чрез започнати дела срещу 21 хиляди софийски граждани, предаде репортер на Агенция „Фокус“.
Манолова даде за пример данните за образуваните през 2015 г. съдебни изпълнителни дела от „Топлофикация София“ ЕАД срещу нейни клиенти. „Според отговор на „Топлофикация София“ през 2015 г. са заведени 17 555 заповедни производства, 5051 искови и 6226 изпълнителни дела или общо 28 832 дела. Според годишния отчет на „Топлофикация София“ за 2015 г. делата са 15 362 заповедни, 5051 искови и 6900 изпълнителни - общо 27 313, което прави разлика от 1519 дела“, заяви Манолова.
Тя обясни, че от институцията вземат за верен отговора, който е дал изпълнителният директор на дружеството в писмото по повод отправеното им запитване и въз основа на тях пресмятат какви хонорари е поискала топлофикация от всички заведени дела през 2015 г.
Даяна ДЮЛГЕРОВА