Омбудсманът Мая Манолова: Ръководствата на „Топлофикация София“ се сменят, а стилът им на управление и поведение е същият – арогантен и неуважителен към столичани
София. Ръководствата на „Топлофикация София“ се сменят, а стилът им на управление и поведение е същият – арогантен и неуважителен към столичани. Това каза за сутрешния блок „Добро утро, България“ на Радио „Фокус“ омбудсманът на Р България Мая Манолова във връзка с 4-годишните съдебни битки, които води с дружеството срещу отказа им за предоставяне на обществена информация. Тя припомни, че вече е спечелила делото на две инстанции, в резултат на което съдът е разпоредил столичното дружество да предостави информацията на гражданите. Това, което последва обаче е мълчаливият отказ на „Топлофикация София“, уточни Мая Манолова. „Те ми написаха изричен отказа, в който твърдят, че не са дружество, което трябва да дава обществена информация при поискване. Това означава, че това е първият случай, в който има шанс дружеството да даде достъп до обществена информация. До момента всички искания на граждани са били отклонявани, те не са дали никаква информация по Закона за достъп до обществена информация. Въпросът е къде е Столичният общински съвет?“, попита Манолова. Мая Манолова призова Столичния общински съвет да упражни правата на гражданите по отношение на „Топлофикация София“ – не само по отношение на достъпа до обществена информация, но и за регулирането на отношенията между дружеството и хората. Въпросът, който се поставя с тези дела, е принципен, обърна внимание омбудсманът, като уточни, че става въпрос за това дължи ли столичната топлофикация на гражданите на София обяснение как се управлява дружеството и как се харчат събраните от тях пари. Поведението на ръководството на топлофикация не е морално и юридически издържано, каза още Манолова. Йоланда ПЕЛОВА