Тя отбеляза, че повишаването на цената на водата по никакъв начин не стимулира ВиК дружествата, ВиК операторите и ВиК асоциациите да подобряват услугата и да повишават качеството. „Това е така, защото те имат гарантирани повишаващи се приходи, които се определят от един показател - нивото на инфлацията. За съжаление това ще продължи и през следващите няколко години. Законът, нормативната база са написани по начин, който не държи сметка за никакви други показатели - качество, течове, инвестиции, единственият показател, който ще се отразява върху повишаването цената на водата през тази, следващата и по-следващата година е инфлацията Това е неприемливо и нечестно спрямо българските граждани. Сигурна съм, че хората това няма да го търпят“, коментира Мая Манолова. Тя отчете, че през 2018 година първо място сред жалбите на потребителите са били именно тези срещу вик услугата- 751 броя, като сериозна част от тях са били колективни.
Ивелина ИВАНОВА