„Посетили сме 139 населени места по конкретни проблеми с граждани, като в 56 от тях сме открили приемни и сме слушали проблемите на хората от съответните населени места, 30 кръгли маси по обществени дискусии по теми, които засягат пряко българските граждани. Имаме 11 законодателни предложения, свързани с човешки права, с граждански права. Две сезирания на Конституционния съд и 13 национални кампании на институцията на омбудсмана. Всички тези числа показват ръст в сравнение с 2015 г., когато встъпих в длъжност като омбудсман. Показват две неща, че българските граждани имат много проблеми. Огромни. От друга страна, че българските граждани имат много и огромни очаквания от институцията на омбудсмана. Те нямат просто очакването да ги изслушаме, да ги подкрепим, да им съчувстваме. Те нямат очакване, че ние само и единствено ще критикуваме работата на институциите. Това, което гражданите очакват от нас, е да предлагаме решения, при това не лековати, а сериозни, смислени, експертни за решаването на всеки един конкретен проблем“, допълни Манолова. По думите ѝ за изработването на такива решения се разчита на потенциала и капацитета на институциите и на гражданския потенциал и на гражданското общество в България. „Работим с близо над 300 НПО, които разполагат с необходимата експертиза и които са наши партньори. Благодарение на тях, на гражданските експерти, на консултативния конституционен съвет, в който са включени големи имена на юристи, ние успяваме да изработим решения, които са далеч от популизма и които реално, експертно дават идеи и предложения за решаване на проблемите на българските граждани. За това искам днес да им благодаря“, допълни Манолова. Омбудсманът посочи, че във всеки случай институцията се стреми към постигане на резултат и решение на проблема.
Деница КИТАНОВА