До това се стигна, след като в началото на годината представители на Националното сдружение на търговци и превозвачи на горива (НСТПГ) обявиха, че ще излязат на протест по примера на „жълтите жилетки“. Според тях ако бяха влезли в сила първоначалните текстове от закона, малките търговци щяха да фалират, 2000 души щяха да останат без работа, а цената на горивата щеше да стане около 3 лв. Така на 9 януари Министерски съвет предложи на Народното събрание да отложи срока за влизане в сила. На 17 януари парламентарната Комисия за наблюдение на приходните агенции и борба със сивата икономика и контрабандата прие предложението за отлагане на закона. Представители на НСТПГ проведоха редица срещи с министъра на икономиката Емил Караниколов, който призова всички заинтересовани страни да дадат своите предложения за промени в текстовете.
Между първо и второ четене най-спорните текстове бяха редактирани. Отпадна изискването търговците на горива да имат определен капитал - не по-малък от 1 млн. лв. за големите и поне 20 хил. лв. за малките. Според финалната редакция регистрацията на търговските обекти, които продават горива, ще е напълно безплатна. Преди окончателното гласуване бяха прецизирани и текстовете, които не позволяваха зареждането на строителни и селскостопански машини на местата, където работят. За редовите шофьори остава забраната за зареждане от мобилни бензиностанции или такива без регистрация по новия закон.
Вносителят на закона - народният представител от ПГ на „Обединени патриоти“ Емил Димитров, коментира, че след приемане на Закона за горивата за малкия бизнес вече няма никакви ограничения за вписване. „Законът за горивата е влязъл в сила в понеделник – 28 януари. Това, което можехме да направим, е да дадем до 6 месеца срок министърът на икономиката да издаде наредба, която той каза, че е готова и е налице. За представителите на малкия бизнес вече няма никакви ограничения - било финансови, било административни, за да се впишат. Към момента ние разграничихме всички видове обекти“, каза Димитров. Той посочи, че е останало да се уредят легалните бензиностанции - тези, които са регистрирани и които работят в гражданския оборот. „Около 4000 са регистрирани, другите предстои да се регистрират“, заяви той.