„Повечето хора са с мотивация, идват с един ентусиазъм да работят при нас, което е добре за нас. Естествено, че има изключения, но то и при българските служители също има такива изключения. Но като цяло е добра алтернатива. Това, че има трансфер на хора и че напускат от една държава в друга държава, аз не мисля, че е някакъв проблем и че трябва да се афишира това нещо, защото това не е само в нашия сектор, ами във всички сектори го има“, каза още той. По думите му, управата на хотелите се стреми да запази добрите кадри по всякакъв начин и за последващи сезони, тъй като това спестява време и финансови инвестиции в обучението им. „Дават се допълнителни бонуси, било то дребни сувенирни подаръци, парти, което да се направи за тях. За да може следващата година тези хора да се върнат в същия хотел. Това е реално възможно и се случва в някои от хотелите. И е важно, защото един служител, който втори път се връща в същия хотел се спестяват много време и пари относно наново да го обучаваш. Той вече познава хотела, познава мениджмънта, знае организацията на работа, знае политиката и т.н.“, обясни Павлин Косев. Според него, въпреки ползата от чуждестранни кадри, приоритет за бранша си остават българските работници.
Бояна АТАНАСОВА