София. Първата и единствена задача в областта на транспорта на българските евродепутати до края на този мандат е постигането на по-добри условия за българските превозвачи. Това каза интервю за обзорното предаване „Това е България“ на „Радио Фокус“ евродепутатът от групата на Прогресивния алианс на социалистите и демократите в Европейския парламент Петър Курумбашев. Приетото споразумение между министрите на транспорта от страните членски ЕС е лош компромис за България, коментира той и обясни, че много от приетите клаузи не са в интерес на превозвачите, но има и позитиви. „Негативно е това, че се прие пълна забрана за ползване на седмичната почивка в кабината. Това, че директивата за командировани работници по отношение на каботажа се прилага от първия ден и по отношение на това, че ще бъде разрешено само една вътрешна операция за ЕС в рамките на Международния транспорт, а при всяка следваща ще се прилага директивата за командировани работници. Позитивите са в това, че директивата за командировани работници няма да се прилага по отношение на транзита и отпадането на изискването за връщане на превозното средство“, каза той. Според Петър Курумбашев на предстоящото гласуване в Европейският парламент страната ни трябва да се бори за повече разрешени вътрешни операции в ЕС, за отпадането на директивата за командировани работници и премахване на пълната забрана за ползване на седмичната почивка в кабината на превозното средство. Той обясни, че гласуването първо трябва да мине през транспортна комисия вероятно през месец декември и евентуално в пленарна зала през януари, но са възможни и отлагания. Протести на превозвачите трябва да има, но мястото им е в Брюксел и те много биха помогнали на решението, ако се проведат в дните преди гласуването, каза още той.