Петко Ангелов, превозвач: Загубите за държавата от евентуалното ликвидиране на транспортния сектор заради „Закона Макрон“ възлизат на 14 млрд. лв. годишно
София. Ако „Законът Макрон“ за международните пътни превози влезе в сила, българските превозвачи са обречени на фалит. Това каза в обзорното предаване „Това е България“ на Радио „Фокус“ Петко Ангелов, председател на Управителния съвет на Камарата на автомобилните превозвачи в България. Той уточни, че загубата от евентуалното ликвидиране на транспортния сектор за държавата ще възлизат на 14 млрд. лв. годишно. „До една година фирмите лека полека ще фалират. Теоретично няма възможност тези камиони да се прибират до България. С какво ще се прибират до България? Празни ли да се прибират? Това е икономически неизгодно, а икономиката на страната няма такъв износ. Шофьорите ще избягат. Никой шофьор няма да работи три седмици и на четвъртата да се прибере в България, ще му падне заплатата. Това е другото нещо – искат да ни вземат шофьорите. Разчитаме, че България също е заинтересована страна, тъй като БВП, който транспортният сектор оформя, е много голям. Държавата ще изгуби много от фалита на този отрасъл. Ние нямаме избор. Даже не можем да си представим, тези камиони как ще се приберат от Европа. Немислимо е.“ Петко Ангелов посочи, че връщането на всички български камиони в страната на всеки 4 седмици, както предвижда бъдещия регламент, не е възможно и тази мярка цели изхвърлянето на източноевропейските превозвачи от пазара. В такава ситуация българските евродепутати нямат цвят и трябва да защитят интереса на държавата. Българските превозвачи ще протестират до последно, допълни още Ангелов.