Сред местата, на които ще се обърне специално внимание са пътен възел „Скобелева майка“, бул. „Александър Стамболийски“ и Коматевския надлез. Ще се обследва и възможността за изграждане на отводнителен дъждовен канал, който да отвежда водата директно към река Марица.
„В момента канализацията на Пловдив е изградена така, че може да поема дъждовна вода до 30 литра на кв. м, а не както беше при последния силен порой – 80 литра на кв. м за няколко часа“, обясни експертът инж. Антон Гълъбов, ръководител производствено направление към ВиК. „Всеки дъжд над 30 литра на кв. м създава предпоставки за наводняване на определени места в града, а при над 80 и 100 ставаме свидетели на ситуацията, която видяхме през последните дни“, уточни той.
Основната дългосрочна мярка и цел за справяне с подобни бедствени ситуации е изграждане на Южния обходен колектор и други отводнителни колектори, който ще отвежда водата от целия район „Южен“ и квартал „Прослав“ през Тракия до Пречиствателната станция.
„Става въпрос за 1/3 от водата на целия град, с което ще се облекчи и работата на сега съществуващата канализационна мрежа“, обясни Спартак Николов. Той допълни, че изграждането на Южния обходен колектор е необратим процес. В момента се изчаква съгласуване на предпроектното проучване, направено съвместно от Община Пловдив и ВиК в МОСВ и впоследствие стартиране работата по същинско проектиране и избор на изпълнители за изграждане на този важен за Пловдив проект.
До момента Община Пловдив е изградила по-малки колектори за справяне с голямото количество дъждовна вода на „Коматевско шосе“ и на бул. „Менделеев“ до многофункционална спортна зала „Колодрума“.