Пловдив. Седмица преди официалното откриване на „Пловдив – Европейска столица на културата 2019“ интересът на медии, официални лица и граждани продължава да расте. Това съобщиха за Радио „Фокус“ – Пловдив от Фондация „Пловдив 2019“. Над 180 са акредитираните журналисти за откриващия уикенд до момента, като 50 от тях са представители на популярни международни медии с многомилионна аудитория и ще излъчват на живо откриващото събитие. В Пловдив ще пристигнат екипи на „Euronews“, „Тhe Daily Telegraph“, международната медия в Германия – „Deutsche Welle“. Очакват се и представители на „Kleine Zeitung“ – вторият по големина aвстрийски вестник, „Columbustravelmedia“ – популярно английско онлайн издание за туризъм, „Museum TV“ – френска телевизия, която се излъчва на английски, френски и руски език. Сред агенциите, които ще отразят откриването са Европейската пресфото агенция и френската новинарска агенция „Agence France-Presse“. Ще присъстват журналисти, които ще отразят събитието и ще представят Пловдив във Франция, Австрия, Германия, Полша, Чехия, Унгария, Холандия, Италия, Словакия и Турция. „Всички български телевизии и медии изпращат свои екипи да отразят най-големия културен проект на Европейския съюз, който за първи път ще се проведе в България. Над 5 подвижни телевизионни станции ще отразяват пряко събитията“, съобщиха още от Фондация „Пловдив 2019“.
Ръководителят към инициативата на ЕК за „Европейска столица на културата” Силвен Паскуа и еврокомисар Мария Габриел ще бъдат сред представителите на Европейската комисия. По-голямата част от международното жури, което следи напредъка на градовете-кандидати, също ще е в Пловдив за откриващия уикенд. В града ще пристигне и най-многобройната делегация от над 20 градове, които са били или ще бъдат Европейски столици на културата. Над 100 делегати ще бъдат в Пловдив още от петък и ще се включат активно във всички над 30 събития. Специални гости ще са и членовете на екипа от Матера – другият град, които тази година носи титлата.
„Само през втората половина на 2018 година международният интерес към Пловдив отбеляза рекорд – над 60 публикации в престижни медии отразиха напредъка на бъдещата Европейска столица на културата и потенциалa на града за туризъм и бизнес. В последните няколко месеца ежедневно най-големите чуждестранни медии в партньорство с Фондация „Пловдив 2019“ изготвят публикации за града. Всички те са с милионна публика – CNN, DW, RadioRai 1, New York Post, El Pais, BBC, Corriere della Sera, АRD Radio, France Télévisions, Lonely Planet, Independent и други“, съобщиха още от Фондацията.
„Фокус“ припомня, че официалното откриване е на 12 януари на бул. „Цар Борис III Обединител“ в града, където в момента се изгражда 30-метрова сцена, на която ще се качат над 1500 артисти.
Тони МИХАЙЛОВ