Министър Желязков обясни, че пътят е част от т.нар. проект „Тракия“ – Истанбул - София - Белград - Мюнхен. „Видимата част на железопътния път е най-малката цена. Голямата работа е преди полагането на релсите“, подчерта той. По думите му за всяка отсечка са ангажирани около 6-7 хил. души, като заедно с работещите в НКЖИ в момента са около 12 хил. души. Желязков уточни, че не е спряно движението на влаковете по линията, но в района на строителните дейности те се движат с по-ниска скорост. „Предвидено е влаковете по този път да започнат да се движат със скорост от 160 до 200 км/ч. Това е предвидено за всички нови участъци“, обясни транспортният министър. С изграждането на този и другите участъци ще се постигне намаляване на времето за пътуване между София и Пловдив до 1 час и 10 минути. Желязков уточни, че през този програмен период е направен ремонт на около 30 гари.
Премиерът Бойко Борисов се срещна с работниците на терен, които заявиха, че за свършената работа им се плаща добре и навреме. Те му съобщиха, че няма забавяне в ремонтните дейности.
Борисов заяви, че ще инспектира и гарата в Пазарджик.