Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков подчерта, че ако пакетът „Мобилност“ бъде внесен за разглеждане сега, може да се получи „миш-маш“ от текстове, които никой не е очаквал. Той уточни, че има голяма степен на опасност да се приемат текстове, които нито Алиансът, нито Групата на инакомислещите биха приели. „При всяко положение ние заедно с колегите от Полша, Унгария, Литва, Латвия, Румъния и т.н. ще настояваме той да се гледа в следващия европарламент“, обясни транспортният министър и посочи, че шансовете са 50 на 50. Желязков обясни, че дори и да се стигне до гласуване обаче, то ще е на първо четене. След това предстоят т. нар. тристранни преговори между Съвет, комисия и парламент. „За първи път с този пакет Европа е разделена по географски и политически признак. Разделена е по начин, който досега няма прецедент - да се настоява за законодателство, което разделя Европа“, заяви Желязков. Той обясни, че паралелно с протестите на превозвачите в Страсбург и София ще се проведе и Съвет на министрите по транспорта в Букурещ в рамките на Румънското председателство на Съвета на ЕС. „Там също имаме организирани множество срещи на Групата на инакомислещите, така че правим всичко необходимо, за да гарантираме едно справедливо европейско законодателство. Ние не сме против пакета „Мобилност“, а сме против протекционизма и против рестриктиращите норми така, както са предвидени в момента“, подчерта транспортният министър.
На 21 март премиерът Бойко Борисов, който беше в Брюксел за срещата на върха на лидерите на ЕС, разговаря по темата с председателя на парламента Антонио Таяни. По думите на българския министър-председател влизането на пакета е нарушение на правилника, защото за първи път в пленарна зала ще влезе текст, който е бил отхвърлен от транспортната комисия. Таяни посочи, че е предложил отлагане, но то е отхвърлено от либералите и социалистите.
Предложеният пакет "Мобилност I" предизвика недоволството на българските превозвачи и техни колеги от други източноевропейски страни, тъй като предвижда камионите да се връщат у дома на всеки четири седмици, а самите шофьори да нямат право да спят в кабините и трябва да нощуват в хотел.
Цветилена СИМЕОНОВА