София. Проектът „Твоят час“ – изпълнен успешно. До този извод стигна министърът на образованието и науката Красимир Вълчев по време на заключителния информационен ден по проекта. По думите му това е най-всеобхватният проект, през който МОН е администрирал. „Не по-малко са важни дейностите за преодоляване на образователните затруднения. Факт е, че имаме една писта за всички ученици, понякога по нея има ученици, които се движат по-бавно. Понякога постъпват в 1 клас с такива трудности и училището не винаги успява да ги компенсира толкова бързо и толкова лесно. Проучванията, които са направени в проекта показват, че тези ученици подобряват резултатите си. Ние ще продължим финансирането на тази дейност с проект по ОП „Наука и образование за интелигентен растеж“, който ще бъде насочен към училищата“, каза министър Вълчев и уточни, че отделно ще има подобен проект, насочен към детските градини. Образователният министър отчете, че около 250 хил. ученици участват средногодишно в дейностите по интереси, а по целия проект са участвали над 2300 училища, 450 хил. различни ученици за двете дейности.
Ръководителят на проекта Марияна Ламбова отчете, че над 50% от общия брой ученици в дневна форма са участвали в дейностите по проекта „Твоят час“. Тя обясни, че по проекта са проведени анкети сред учениците, родителите и Съвета „Твоят час“. По думите й е много висок процентът на учениците, които смятат, че са удовлетворени в участието си в извънкласни дейности. Ламбова добави, че на отворения въпрос „Какво бихте променили в часовете, в които участвахте по проекта?“, открояващите се отговори са: „Повече часове“, „Повече състезания“, „Повече занимателни игри“, „Да продължи проектът“, „Повече логически задачи“, „Повече опити“, „Повече изяви“, „Часове извън училища“. „Не е малък броят на учениците, които са посочили, че не биха променили нищо“. „На въпроса „Моля опишете в една дума...“, анкетираните участници са отговорили: интересно, забавно, изявите, състезанията, творчеството, приятелството, креативност, свобода, забавления, игри, танците. Прави впечатление, че първите три най-често срещани определения, които дават анкетираните ученици, посещаващи групи за обучителни затруднения са: интересно, забавно и всичко“, каза още Ламбова. По думите ѝ анкетното проучване на мнението на родителите потвърждава резултатите от анкетите на учениците, а участвалите в анкетното проучване представители на Съвета "Твоят час" са посочили висока степен на взаимодействие с училищните екипи на всеки етап, както и висока степен на сътрудничество с родителите.
Деница КИТАНОВА