„Прекалено много неща се променят в различни закони, които нямат нищо общо с Националната здравноосигурителна каса“, коментира народният представител. Той допълни, че на първо място, това е закриването на Фонда за лечение на деца в чужбина. „Много неща не са гарантирани в българското здравеопазване, но закриването на този фонд с аргумента, че когато той бъде прехвърлен към НЗОК и се отреже Общественият съвет, всичко ще отиде на мястото си, ще останат специалистите, които ще решават чисто медицинските въпроси, е много нелогично. Когато няма обществен контрол на който и да е управляващ – дали става дума за здравеопазване, или строителство, това слага черен похлупак върху всичко“, каза проф. Михайлов. Той добави, че Фондът е имал проблеми при съществуването си, но е имал също уникална симбиоза между обществено начало и възможност на държавата да сътрудничи с обществения съвет, както и реален контрол върху една много важна част от здравеопазването, каквото е лечението на децата.
„Над 30 години нямаме национална детска болница. Имаме една болница, която е бивш приют – тя не е пригодена да бъде национална педиатрична болница“, заяви народният представител. Той коментира още, че този проблем е съществувал по времето на управлението на НДСВ. „Сега отново сме в ситуация, която касае огромна част от българския народ и неговите мечти за нормално здравеопазване. Нищо не се е променило в здравеопазването през последните 24 месеца“, каза професорът. Той поясни, че здравеопазването се нуждае от много и добре обмислени реформи. „В пленарна зала питахме- кой направи тези абсолютно непрофесионални предложения – например НС да открива и закрива болници“, допълни той. „Дали с 500 милиона повече или по-малко, нещата не се променят, защото не се променя философията на управлението на здравеопазването“, категоричен бе народният представител.