Пловдив. Интересът към Пловдив е в пъти по-голям и ще продължава да расте след официалния старт на инициативата „Европейска столица на културата“, дори и след края на 2019 година. Това каза за Радио „Фокус“ – Пловдив Радост Иванова, заместник-директор на Фондация „Пловдив 2019“ с ресор „Маркетинг, реклама и търговка дейност“. По думите й почти няма място по света, което да не знае, че Пловдив е европейска столица на културата. „За наше голямо удоволствие и благодарение на работата ни досега, вече има медии, които се обръщат към нас с желание да дойдат и да отразят откриващото събитие, а и не само. Те имат желание да отразят случващото се през цялата 2019 година. Това означава, че информацията за това, което ще се случи в град Пловдив, е достигнала до много кътчета на земята. Наистина има медии, които не са само от Европа, а и такива, които отразяват проекта в Пловдив на световно ниво“, каза Радост Иванова. Тя коментира, че със сигурност е постигнат ефектът от рекламата на проекта през всичките тези години – от момента, в който Пловдив бе избран за европейска столица на културата до приключването на обратното броене за старта.
„Работя по проекта още от самото му начало. И наистина когато сме правили различни презентации в България и в чужбина, и сме се срещали с различни медии, ние сме се опитвали да провокираме техния интерес и да ги накараме да дойдат в града, за да направят репортажи. Става въпрос за медиите CNN, BBC, Euronews и други. В началото беше наистина много трудно да им разкажем за това какво е Пловдив, че е вторият по големина град в България, че е един от най-старите градове. Сега, когато продължаваме да работим с техните екипи, те вее знаят кой и къде е града, че е един от най-старите живи градове. Сега очакват многобройните събития и да видят развитието на града през тези няколко години“, посочи Иванова. Тя добави, че част от рекламната кампания на инициативата са и рекламните материали, които туристите имат възможност да си закупят, идвайки в града. „Рекламни материали могат да се намерят в туристическите информационни центрове, при общинските обекти в Стария град. Има и частни обекти по ул. „Съборна“ в Старинен Пловдив, които са първата стъпка от маршрута на всеки турист, посетил града. Има и няколко хотела в Пловдив, които са наши партньори и продават от рекламните материали. Ще има още повече места, на които всеки желаещ да може да си закупи от нашите рекламни материали и да си отнесе вкъщи прекрасен спомен. Нещата, които сме подготвили са изключително различни и интересни“, каза още Радост Иванова.
Тони МИХАЙЛОВ